الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر

یک خواهش! قبل از اینکه ادامه این مقاله را بخوانید، چند ثانیه مرورگرتان را باز کنید و عبارت "کافه‌های نزدیک من" را در گوگل جست و جو بکنید! جالب است نه؟ گوگل خودش نزدیک‌ترین کافه‌ها را شناسایی کرده و به همراه مختصات به شما نشان می‌دهد. این همان الگوریتم کبوتر گوگل است.

گوگل تصمیم گرفته که بعد از پاندا، پنگوئن، و مرغ مگس خوار، این بار کبوتر را به قفسه حیواناتش اضافه کند.

 

ادامه نوشته

الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر

گورخر

گوگل برای اینکه بتواند در میان سایت های بسیاری که در زمینه های گوناگون فعالیت دارند و می خواهند در نتایج جستجو به رتبه وجایگاه مناسبی دست پیدا کنند از الگوریتم های بسیاری برای این کار استفاده می کند.

در مطالب سئو درباره الگوریتم هایی که وجود دارند اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان سئو ایران قرار داده ایم. امروز می خواهیم درباره یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم گورخر چیست؟ اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ادامه نوشته

الگوریتم مرغ مگس‌خوار

الگوریتم مرغ مگس‌خوار

مرغ مگس خوار

فرض کنید یکی از دوستانتان سوالی در مورد بهترین رستورآن‌های تهران از شما می‌پرسد. با اینکه تا به حال به چندین رستوران خوب رفته‌اید اما اطلاعات کافی در این مورد ندارید. اولین کاری که می‌کنید چیست؟  این که دیگر جای سوال ندارد! عبارت مورد نظر خود را در گوگل تایپ کرده و با کلیک بر روی دکمه جستجو، لیست بهترین رستورآن‌ها به همراه عکس، آدرس و نظرات مشتریان را در اختیار شما قرار می‌گیرد. با خود فکر می‌کنید که گوگل چقدر خوب منظور من را می‌فهمد!

فکر می‌کنم حداقل یک بار در زندگی‌تان برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که عبارتی را در گوگل جستجو کردید و بعد از مشاهدۀ صفحه نتایج با چهره‌ای پوکر فیس (Poker face) آن را بسته‌اید.

مثلاً در گوگل جستجو می‌کردیم آموزش شنا و می‌رسیدیم به صفحات اسپمی که در ردیف اول نتایج گوگل جا خوش کرده بودند. همان صفحاتی که هیچ محتوای به درد بخوری نداشتند و کافی بود دستمان به جایی بخورد تا هزار تا پنجرۀ تبلیغاتی نفرت‌انگیز باز شود. یادتان آمد؟ حالا شاید بپرسید چه اتفاقی افتاده بود که گوگل این صفحات را در نتایج اولیه خود نمایش می‌داد؟ قضیه از این قرار بود که این سایت‌ها با ساختن لینک‌های اسپم و ریختن کلمات کلیدی به صورت فله‌ای در سایتشان، گوگل را فریب می‌دادند و به جایگاه‌های بالا نفوذ می‌کردند.

اما... گوگل هم بیکار ننشست. گوگل با ارائه آپدیت‌ها و الگوریتم‌های جدیدش این سایت‌ها را جریمه و به مرور زمان از صحنۀ اینترنت محو کرد. پاندای گوگل اولین الگوریتمی بود که به بررسی محتوای صفحات پرداخت و کیفیت آن‌ها را سنجید. همین الان هم اگر سایتی از مطالب کپی استفاده کند خیلی زود مورد خشم پاندا قرار می‌گیرد و جریمه می‌شود. بعد از پاندا، الگوریتم دیگری به نام پنگوئن متولد شد و وظیفۀ آن مبارزه با سایت‌هایی است که از بک‌ لینک‌ سازی اسپم استفاده می‌کنند.

ادامه نوشته

الگوریتم پنگوئن

 الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن

در سال 2012 ،گوگل پرده از الگوریتم ضد اسپم جدید خود برداشت. هدف اصلی این الگوریتم مبارزه با لینک‌سازی‌های غیرطبیعی یا اسپم بود. بعد از مدتی این الگوریتم جدید به واسطه توئیتی که توسط مت کاتس منتشر شد، با عنوان الگوریتم پنگوئن شناخته شد.

با اینکه این نام به صورت رسمی توسط گوگل نیز تایید شد، اما تا به حال فلسفه و علت انتخاب آن به شکل رسمی بیان نشده است. البته حدس‌هایی در این مورد زده شده است، اما هیچکدام قانع کننده به نظر نمی رسند. در ادامه به توضیحی مفصل در مورد این الگوریتم می پردازیم و هر آنچه که باید در مورد پنگوئن بدانید را برای‌تان توضیح می‌دهیم.

 

 

 

 

ادامه نوشته

نمونه قرارداد بهینه سازی سئو سایت (SEO)

نمونه قرارداد بهینه سازی سئو سایت (SEO)

نمونه قرارداد سئو

بر آن شدیم تا نمونه قرارداد بهینه سازی سئو سایت (SEO) را برای شما قرار دهیم با تمام نکات ریز و درشت... 

این قرارداد به صورت نمونه می باشد و می توانید در هر موضوع و پروژه ای آن را تغییر دهید.

 

ادامه نوشته

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا

بر آن شدیم که هر شب یک پست به صورت کامل و تفضیلی به بررسی الگوریتم های گوگل بپردازیم.

اولین الگوریتم گوگل ، الگوریتم پاندای گوگل است.

موتور جستجوی گوگل به صورت پیوسته، فاکتورهای مختلف سئو برای رتبه بندی نتایج صفحه های وب را بروزرسانی می کند تا بتواند بهترین نتیجه ها را به کاربران ارائه دهد. هدف اصلی الگوریتم پاندا گوگل پاداش به وب سایت هایی است که محتوای با کیفیت تولید می کنند. این الگوریتم در ابتدا با نام کشاورز شناخته می شد، در فوریه سال 2011 در انتشار اولیه گوگل آن را پاندا نامگذاری کرد و در طی چندماه بر 12 درصد از نتایج جستجوی زبان انگلیسی تاثیر گذاشت.

 

ادامه نوشته

کاهش رتبه الکسا با ۱۰ تکنیک کاربردی

کاهش رتبه الکسا با ۱۰ تکنیک کاربردی

الکسا

یکی از راه‌های بررسی ترافیک سایت استفاده از ابزار Alexa است. افزایش ترافیک سایت راه‌کارهای مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رعایت اصول سئو سایت و استفاده از گوگل ادوردز اشاره کرد.

الکسا چیست؟

الکسا محصولی از آمازون است که رنکینگ وب‌سایت‌ها را مطابق با عملکردشان حفظ می‌کند.

میزان بازدید روزانه وب‌سایت و ترافیک ورودی به آن در رنکینگ رتبه الکسای آن تعیین کننده خواهد بود.

مهم‌ترین بخش رنکینگ الکسا این است که ارزش بیشتری به ترافیک ناشی از جستجویی که از یک وب‌سایت صورت می‌گیرد می‌دهد. بدین معنی که زمانی‌که بازدیدکنندگان روی نوارابزار مرورگر خودشان الکسا را نصب دارند و از سایت شما دیدن می‌کنند رنکینگ وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

 

 

ادامه نوشته

فایل پاورپوینت سئو On page

فایل پاورپوینت سئو On page

سئو on page

 

فایل پاور پوینت قابل ارائه با موضوع  سئو on page ، تمامی آن چیزهایی که مرتبط با سئو on page  است رو به صورت کامل برای شما فراهم کرده ایم .

قابل دانلود از لینک زیر:

لینک دانلود

 

به همراه این فایل ، یک فایل اینفوگرافیک که به طور اجمالی تمامی موارد مرتبط با سئو on page رو توضیح داد است در این لینک قابل دریافت است.

 

معرفی بهترین ابزارهای سئو سایت

معرفی بهترین ابزارهای سئو سایت

ابزار سئو سایت

اگر به دنبال خواندن مطلبی درباره بهینه سازی سایت هستید، حتما با اهمیت آن در رشد کسب و کار، توسعه محصولات و خدمات خود و جذب مشتری بیشتر آشنا هستید. ممکن است در حوزه رقابتی خود فعالیت درخشانی داشته باشید و یکی از صاحب‌نامان حوزه کاری خود باشید، اما این‌ها نمی‌تواند دلیلی بر خوب بودن سئو شما باشد؛ ممکن است این‌ها همه دستاوردهای کمپین‌های بازاریابی شما باشد. به همین دلیل، شما نمی‌توانید بر اساس پیش‌فرض‌های ذهنی خود عمل کنید و مثلا لینک‌سازی را طبق منوال گذشته انجام دهید؛ شما نیاز دارید که سایت خود را مورد سنجش قرار دهید.

همیشه متخصصان و افراد باتجربه‌ای در زمینه سئو آماده مشاوره دادن به شما هستند. می‌توانید آدرس سایت خود را برای آن‌ها ارسال کنید تا نظر تخصصی خود را درباره سایت شما بدهند و پیشنهاداتی برای بهتر کردن آن نیز در اختیار شما قرار دهند؛ اما بهتر است از چگونگی تحلیل سایتتان نیز سر در بیاورید تا متوجه شوید که سئوکاران و تمام فعالان و کاربلدان این حوزه، از ابزارهایی برای این کار کمک می‌گیرند. در این مقاله برترین ابزارهای تحلیل سئو سایت و نحوه کار با آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم تا پس از سنجش سایت خود، برای بهبود سئو و رفع نقایص آن تلاش کنید.

ادامه نوشته

تاثیر لینک های شکسته در سئو

تاثیر لینک های شکسته در سئو

 

لینک شکسته

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد رستورانی شوید و بعد از نگاه کردن به لیست بلندبالای رستوران، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. ولی بعد از مدتی انتظار کشیدن، مسئول  سفارش غذا به شما میگوید که غذایی که سفارش داده‌اید در حال حاضر متاسفانه موجود نیست!

این ناامیدی از نبود غذای موردعلاقه شما در رستوران، در دنیای اینترنت هم یک مصداق دارد.

وقتی در حال مرور کردن سایت های مختلف در اینترنت هستید و بر روی لینک یک سایت کلیک میکنید، توقع دارید که محتوای مورد انتظار شما در آن صفحه موجود باشد؛ اما به جای آن، وارد صفحه ایی می‌شوید که پیغام زیر را نشان میدهد:

محتوای درخواستی شما در این صفحه وجود ندارد!

با ماه همراه باشید تا به شما بگوییم که لینک های شکسته چه تاثیر در سئو وب سایت شما دارد؟؟؟!!!

 

ادامه نوشته

کار با الکسا

کار با الکسا

الکسا


شاید در گوشه کنار وب بارها عنوان رتبه الکسا (Alexa) را دیده و مطالبی در این خصوص خوانده باشیم، سایت ها و سرویس های خاص و فراوانی نیز حول این محور در گستره وب شکل گرفته اند که معمولا تحت عناوینی چون انجام بهینه سازی صفحات وب، آموزش SEO (مخفف Search Engine Optimization)، افزایش رتبه سایت در گوگل، جلب بازدیدکننده و... فعالیت می کنند، اینکه الکسا چیست و به چه منظوری ایجاد شده، چگونه آمار و تعداد بازدیدهای یک سایت را به دست می آورد و رتبه بندی آن تا چه میزان برای مدیران وب و افرادی که عمدتا قصد فعالیت های تبلیغاتی دارند اهمیت دارد، مطلبی است که در این یادداشت به آن خواهیم پرداخت تا نهایتا به نتیجه ای منطقی دست پیدا کنیم.

سایت الکسا یکی از سرویس های خدماتی شرکت آمازون است. که در سال 1996 باهدف جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی ارزشمند و فروش این اطلاعات فعالیت خود را آغاز کرده است.و به عنوان پایگاهی برای رتبه بندی سایت ها از نظر تعداد بازدیدکنندگان و صفحات بازدید شده است. سایت الکسا با در نظر گرفتن ملاک های آماری و محاسباتی مختلف، در نهایت سایت ها را رتبه‌بندی می‌کند. رتبه الکسا یک سایت دقیقاً مانند رتبه کنکور ما ایرانی ها است یعنی هر چه رتبه یک سایت نزدیک به یک باشد بهتر است و آن سایت بازدید بیشتر و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

ادامه نوشته

Keyword Stuffing چیست؟

Keyword Stuffing چیست؟

keyword stuffing

در گذشته یکی از تکنیک های رایج بین وبمسترها و سئوکارها تکنیک Keyword Stuffing یا تکرار کلمات کلیدی بود، البته برخی از افراد به این کار بمباران کلمه کلیدی هم می‌گویند، اما واقعا این تکنیک تاثیر گذار بود؟ بله در گذشته این تکنیک میتوانست تاثیرات مثبت بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد اما خیلی سریع گوگل متوجه این موضوع شد و اعلام کرد که با آپدیت و معرفی الگوریتم های مانند الگوریتم پاندا گوگل، دیگر این روش کارساز نیست و تکرار کلمات کلیدی در متن یک کار اسپم و غیر طبیعی به حساب می آید…

ادامه نوشته

نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ

نیج مارکت

یکی از مهم‌ترین مسائل ورود به حوضه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، داشتن استراتژی درست برای آن است. یکی از تاثیر گذارترین استراتژی‌ها برای ورود به بازار رقابت، به‌کارگیری و استفاده از تکنیک بازاریابی جاویژه یا همان نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) است.

نیچ مارکت ( به انگلیسی Niche Market ) بخش کوچک و ویژه ای از بازار است که محصول یا خدماتمان را متمرکز به برآوردن نیازهای مشتریان آن بخش می کنیم.

تصور کنید که شما به تازگی و پس از طراحی سایت فروشگاهی خود، تصمیم گرفته اید، به دنیای فروش آنلاین محصولات الکترونیکی وارد شوید. قصد شما فروش موبایل به صورت آنلاین است، اما از همان ابتدا و با جستجوی عبارت‌های کلیدی مربوط به این محصول در گوگل مانند:

  • خرید موبایل
  • خرید گوشی
  • موبایل LG
  • و ...

با رقبای بسیار بزرگی مانند دیجی‌کالا، mobile.ir و دیجی‌ آنلاین روبرو می‌شوید. چطور می‌خواهید با این سایت‌های قدرتمند، که هر کدام ماهانه صدها میلیون تومان برای بازاریابی محصولات و برند خود هزینه می‌کنند، رقابت کنید؟ و اصلا چطور در میان آنها از بازار فروش محصولات الکترونیکی و موبایل سود مالی به دست آورید؟ جواب این است: نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای!

ادامه نوشته

تاثیر Schema بر سئو

تاثیر Schema بر سئو

با بکارگیری Schema Markup سایت خود را برای ماشین های کند ذهن، ساده کنید.

اگرچه سالها است که نشانه گذاری schema و دستورالعمل های نظیر آن وجود داشته است اما تعداد کمی از سایت ها زحمت استفاده از آن را به خود داده اند و خوب البته تعداد خیلی اندکی هم اصلا نمی دانستند که کد نشانه گذاری schema چیست و یا اصلا برای چه از آن استفاده می کنند. اما اصلا نیازی نیست که خجالت زده باشید، ما اینجاییم تا به تک تک سوالات شما درباره schema پاسخ دهیم و به شما بگوییم که چرا باید در استراتژی سئو سایت به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر استفاده شود.

ادامه نوشته

نقشه سایت

نقشه سایت

نقشه سایت

نقشه سایت XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) در واقع یک فایل متنی حاوی تمام آدرس‌های موجود در سایت شماست. همچنین نقشه سایت (سایت مپ) شما میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود. وجود نقشه سایت ربات موتورهای جستجو مانند گوگل را راهنمایی میکند تا صفحات سایت شما را به صورت بهتر شناسایی کرده و همچنین از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما مطلع شود.

ادامه نوشته

ایجاد و توسعه‌ USP

توسعه‌ USP

USP  چیست؟

عبارت منحصر به فرد فروش (USP)، که مخفف عبارت unique selling proposition می‌باشد، سبب می‌شود تا برند شما در بین همکارانتان برجسته شود و ویژگی خاص شما را به مشتریان بگوید.

پس بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

ادامه نوشته

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل بوده که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید.

گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

ادامه نوشته

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

 

سئو کلاه سفید

فرقی نمیکند تازه وارد حوزه سئو شده باشید و یا اینکه مدت زیادی را به عنوان متخصص در این حوزه فعالیت کرده باشید، در هر حال بعید است نام رنگ های سیاه، سفید و خاکستری سئو را نشنیده باشید.

بارها درباره سئو کلاه سفید (White Hat SEO) شنیده اید، به طور خلاصه انواع روش ها و تکنیک های سئو سایت و بهینه سازی وب سایت را گویند که براساس اصول و قوانین موتور جستجو گوگل انجام می شود. اگر با مفاهیم بهینه سازی سایت آشنا نیستید، مقاله سئو چیست را بخوانید، در این پست به بررسی دقیق این موضوعات خواهیم پرداخت :

  • سئو کلاه سفید چیست؟
  • چرا تکنیک های کلاه سفید مهم هستند؟
  • 7 تکنیک سئو کلاه سفید برای افزایش بازدید سایتتان چیست؟
ادامه نوشته

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو خاکستری

تعریف سئو کلاه خاکستری سخت است. براساس تعریفی که جان اندرو، متخصص سئو، بیان کرده است: " سئو کلاه خاکستری" چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نمی باشد. بلکه شامل تکنیک هایی که اگر گوگل متوجه استفاده آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند و افرادی بیشتر از این تکنیک ها استفاده می کنند که خیلی به قانون پابند نمی باشند ولی در نظرشان نمی خواهند کار غیر قانونی کنند."

اگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار بگیرد، کاملا می تواند موثر باشد، ولی باید بدانید که شما در واقع با استفاده از تکنیک ها، به نوعی در لبه آتش و پرتگاه راه می روید. یک اشتباه کوچک می تواند شما داخل پرتگاه بیندازید. برای همین نمی تواند خیلی مطمئن بود که استفاده از این تکنیک ها کاملا جواب صددرصد به شما بدهد. در واقع سئو کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی است که خیلی شبیه به سئو کلاه سیاه است اما اگر به درستی استفاده شود، می تواند برای افزایش رتبه وب سایت موثر واقع شود.

ادامه نوشته

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوکلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تکنیک، استراتژی ها و روش هایی گفته می شود که از روش های غیرقانونی و مخرب سعی می کنند رتبه وب سایت افزایش دهند. در واقع در سئو کلاه سیاه، هدف بیشتر افزایش رتبه در موتورهای جستجو است و هیچ تمرکزی برروی مخاطبان و کاربران سایت وجود ندارد. البته خب افراد که در زمینه سئوکلاه سیاه، فعالیت می کنند، هیچگاه از دستورعمل های قانونی گوگل تبعیت و پیروی نمی کنند و فقط یک چیز را می ببیند: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در سریعترین زمان و به هر قیمتی.

ادامه نوشته