Keyword Stuffing چیست؟

کیوورد استافینگ

در گذشته یکی از تکنیک های رایج بین وبمسترها و سئوکارها تکنیک Keyword Stuffing یا تکرار کلمات کلیدی بود، البته برخی از افراد به این کار بمباران کلمه کلیدی هم می‌گویند، اما واقعا این تکنیک تاثیر گذار بود؟ بله در گذشته این تکنیک میتوانست تاثیرات مثبت بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد اما خیلی سریع گوگل متوجه این موضوع شد و اعلام کرد که با آپدیت و معرفی الگوریتم های مانند الگوریتم پاندا گوگل، دیگر این روش کارساز نیست و تکرار کلمات کلیدی در متن یک کار اسپم و غیر طبیعی به حساب می آید…

«کیورد استافینگ» ترکیبی است از دو واژه Keyword یا کلمه کلیدی و Stuffing به معنی پر کردن؛ بنابراین کیورد استافینگ هنگامی اتفاق می‌افتد که یک برند با امید به کسب رتبه‌های بهتر برای یک کلمه کلیدی، یک صفحه را از آن کلمه کلیدی هدف «پُر» می‌کند یا به عبارت دیگر، در کاربرد کلمه کلیدی مورد نظر زیاده روی می‌کند. البته این روش مانند گذشته محبوب و متداول نیست؛ اما هنوز هم برخی از برندها آگاهانه یا بدون اطلاع از نادرستی و مضرات آن برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو از این روش استفاده می‌کنند.

تکرار کلمات کلیدی در متن جریمه دارد؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که آیا تکرار کلمات کلیدی در متن جریمه هم دارد؟ یعنی اگر ما در یک متن یک کلمه کلیدی را بارها و بارها تکرار کنیم ممکن است علاوه بر اینکه هیچ سودی برای ما ندارد جریمه هم داشته باشد؟ بله جواب این است که جریمه دارد و ممکن است وب سایت شما کاهش و افت رتبه هم داشته باشد.

اما اشتباهی که کاربران مرتکب میشوند در تکرار کلمات کلیدی این است که فراموش میکنند که مقاله را برای مخاطب مینویسند تا موتورهای جستجوگری مثل گوگل، پس ابتدا باید نظر مخاطب به متن شما جلب شود نه اینکه از تکرار کلمات شما خسته و نا امید شود.

تکرار کلمات کلیدی در متن به اندازه معقول و طبیعی هیچ اشکالی ندارد اما اگر این تکرارها غیر طبیعی شود باید منتظر جریمه از طرف گوگل باشید چون اصلاً دوست ندارد که یک وب سایت از روش های کلاه سیاه برای بهبود و کسب رتبه فوری استفاده کند.

ضرر های احتمالی از استفاده تکنیک Keyword Stuffing

حال وقت آن رسیده تا با هم به ضرر های احتمالی استفاده از این تکنیک بپردازیم . به این دلیل به کلمه ضررهای احتمالی اشاره کردم که کلا بحث از دست دادن رنک و اعتبار یک سایت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که تکنیک Keyword Stuffing یکی از آن ها می باشد . در زیر به 2 ضرر احتمالی اشاره می کنم :

از دست دادن جایگاه و رتبه وب سایت یا google penalize

بدیهی است که شما با استفاده از این روش عملا شمشیر خود را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو از رو بسته اید. آیا به گوگل حق نمیدهید که با این دشمنی شما مبارزه کند ؟ گوگل دغدغه همیشگیش رضایت کاربران خود می باشد . آیا با این کار یعنی استفاده از کلمات کلیدی به دفعات بسیار زیاد و کسالت بار , کاربران را آزرده نمی کنید ؟

از دست دادن کاربران سایت

فرض کنید من در این مقاله از کلمه Keyword Stuffing به شدت استفاده میکردم , به طوری که در هر خط حداقل 5 بار و در هر پاراگراف 20 بار شما این کلمه را می دیدید . آیا بازهم مایل بودید که تا انتها این مقاله را مطالعه نمایید ؟ آیا باز هم وقت می گذاشتید تا دیگر مقالاتی که توسط من در این وب سایت منتشر شده را مطالعه نمایید ؟ قطعا نه !!! این جاست که مهمترین ضرر استفاده از به کار بردن کلمات کلیدی بیش از حد را برای خود و وب سایتم به ارمغان آورده ام !!! یعنی از دست دادن کاربرانی مثل شما .

در نهایت خودتان قضاوت کنید که آیا ارزش دارد از این تکنیک منفور در وب سایتتان استفاده کنید ؟ آن هم به خاطر افزایش رتبه ای که قطعا نسیبتان نخواهد شد !!!

جایگزین مناسب برای keyword stuffing

گوگل در تلاش است به جای توجه به کلمه کلیدی و تکرار آن در صفحه بدهد. بیشتر ازکیفیت محتوا و مفهوم کلیدی برای انتخاب جایگاه در نتایج گوگل استفاده کند. در ادامه می خواهیم به چند نمونه از روش های جایگزین برای keyword stuffing اشاره کنیم:

  • از کلمات هم خانواده و یا هم معنی استفاده کنید
  • استفاده از عبارت های توصیفی که همان مفهوم را انتقال می دهد
  • از عبارت های معادل انگلیسی استفاده کنید
  • با استفاده از عبارت های طولانی و ترکیب های متنوع لینک سازی کنید
  •  موضوعات حاشیه ای که ارتباط معنایی مستقیم با موضوع دارند را بیان کنید

روش های جلوگیری از Keyword Stuffing

اما برای جلوگیری از Keyword Stuffing یا بمباران کلمات کلیدی باید چه کنیم؟ چه سیاست های را اجرا کنیم که مورد خشم و جریمه گوگل قرار نگیریم؟ چند نکته کلیدی و مهم در اختیارتان قرار میدهیم تا برای همیشه این مسئله برای شما حل شود.

  • برای مخاطب بنویسید

همیشه در نظر داشته باشید که شما برای جلب رضایت مخاطب مقاله مینویسید و نه جلب توجه گوگل، اگر همیشه سیاست شما بر این باشد که یک متن کاملاً طبیعی برای مشکل کاربر بنویسید هیچ گاه با جریمه از طرف گوگل مواجه نمیشوید، مشکل از آنجایی شروع میشود که برخی افراد به دنبال نتایج فوری و زود بازده هستند و مدام با سیاست های غلط بدتر مسیر خود را دورتر میکنند.

  • کلمه کلیدی فقط یکبار

به این مورد توجه داشته باشید که کلمه کلیدی خودتان را فقط یکبار در عنوان صفحه و یکبار در توضیحات (متا) استفاده کنید و تکرار آن سودی برای شما نخواهد داشت. همچنین در محتوا هم با تکرار بیش از حد کاربر را خسته نکنید و کاملاً طبیعی با توجه به تعداد متن از کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین کلمات کلیدی طولانی و مترادف را در طول متن به کار ببرید که هوش مصنوعی گوگل کاملاً تکیه بر مفهوم محتوای شما دارد و نه تکیه بر کلمات کلیدی.

  • مراقب باشید از آن طرف بام نیفتید

لازم است که ذکر کنم مراقب باشید از آن طرف بام نیفتید و برای اینکه در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید جوری نشود که کلاً از کلمه کلیدی در متن هیچ استفاده ای نکنید و بدتر از آن طرف بام خدای نکرده بیفتید. حفظ تعادل در سئو بهترین کار است مراقب باشید که کاملاً طبیعی و اصولی رفتار کنید.

 

جمع بندی:

امیدوارم که این پست آموزشی برای شما مفید بوده باشد، ما در این پست با Keyword Stuffing (بمباران کلمات کلیدی) آشنا شدیم و به خوبی میدانیم که این تکنیک توسط گوگل قابل درک است و امروزه هوش مصنوعی گوگل با توجه به الگوریتم های بروزی که دارد بجای تمرکز بر روی کلمات کلیدی بر روی مفهوم محتوا تمرکز دارد. پس برای مخاطب بنویسید و سعی کنید به فکر رفع مشکل کاربر باشید تا جاه طلبی و طمع بر سر رتبه بهتر در گوگل…

 

منبع: سئو ایران ، tanar