کلمه کلیدی LSI چیست؟ چگونه از آن در سئو استفاده نماییم؟

LSI چیست؟

 

Latent Semantic Indexing یک متد ریاضی است که در سال 1980 به منظور افزایش دقت در بازیابی اطلاعات ارائه شد. این روش از یک تکنیک به نام singular value decomposition برای اسکن داده های بدون ساختار استفاده می کند تا روابط بین مفاهیمی که در آنها وجود دارد را شناسایی کند. در واقع، روابط پنهان (Latent) بین کلمات (Semantic) را کشف می کند تا بتواند درک بیشتری از مفاهیم داشته باشد (Indexing). این متد پیشرفت بزرگی در زمینه درک مطلب بوده که به کامپیوترها کمک کرده تا اصطلاحات بومی زبان را بفهمند، در حقیقت با توجه به اینکه کامپیوتر نمی توانست زبان های مختلف را درک کند این سیستم را پیاده سازی نمودند تا کامپیوتر هم بتواند زبانی که ما صحبت می کنیم را کم و بیش درک نماید.

 

ادامه نوشته

کامنت مارکتینگ

بازاریابی دیدگاه یا همان Comment Marketing به معنی افزایش بازدیدکننده سایت، افزایش فروش و یا بهبود جایگاه در نتایج گوگل از طریق نظرات کاربران است. در حال حاضر بیشتر سایت های اینترنتی فضایی برای ارسال دیدگاه کاربران در نظر گرفته اند ولی داشتن این بخش به معنی یک کامنت مارکتینگ موفق نیست.

کامنت مارکتینگ چیست؟

به طور معمول کامنت مارکتینگ را میتوان برای ۳ هدف اصلی استفاده نمود. برای هریک از این تکنیک ها اصول و استانداردهای مشخصی وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت ولی در این بخش تلاش میکنیم به صورت اجمالی به تاثیر نظرات کاربران بر موفقیت تجارت شما بپردازیم.

ادامه نوشته

نرخ بازگشت سرمایه یـا ROI چیست؟

نرخ بازگشت سرمایه ترجمه شده ی عبارت انگلیسی Return On Investment است که به اختصار به آن ROI می گویند.در واقع نرخ بازگشت سرمایه همان محاسبه ی سود بدست آمده از فروش شماست که اکثرا با فرمولهای متفاوتی برای کسب وکارها و تجارت های مختلف بدست می آید زیرا در واقع هر نوع تجارتی باتوجه به کسب و کارش دنبال سود متفاوتی است که از فرمولهای مختلف برای بدست آوردن آن استفاده می کند.اما بگذارید با یک مثال به درک درست از این مفهوم دست یابیم.

اگر از افرادی باشید که در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام حضور پررنگ دارید قطعا با این پیج های تبلیغاتی نیز روبه رو شده اید.این را گفتم تا به مثال بپردازیم ، فرض کنید که شما دارنده ی یک فروشگاه اینترنتی هستید که در آن ساعت های مختلف مردانه ، زنانه ، اسپرت و... می فروشید.سپس برای اینکه مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید تصمیم می گیرید که در یک شبکه اجتماعی که مثلا 100k دنبال کننده دارد به تبلیغ بپردازید.پیج تبلیغ کننده هزینه تبلیغ را 300000 تومان برای یک روز اعلام می کند و شما هم می پردازید.در نهایت 1000 نفر از 100 هزار نفر به ساعت علاقه مندند و پیج اینستاگرام شما را فالو می کنند و حالا از این هزار نفر هم ممکن است 50 نفر از شما خرید کنند.به فرض اینکه هر 50 نفر 200000 تومان از شما خرید کنند نرخ بازگشت سرمایه رقم بسیار بالایی می شود.بنابراین گفته می شود که شما بر اثر این تبلیغات سود کرده اید.همان طور که گفتم فرمول بدست آوردن این سود متفاوت است اما اینجا ما در این مثال از فرمول زیر بهره بردیم:

 

فرمول محاسبه ی ROI

 

بنابراین بدست آوردن نرخ بازگشت سرمایه در کسب وکار ها اهمیت بسیار زیادی دارد که در فروشگاه های اینترنتی و هر نوع تجارت تحت وب دیگری محاسبه ی آن و به کار بردن استراتژی های مختلف برای افزایش آن بر عهده ی وبمستر سایت است.این نکته را هم بدانید که اگر در فرمولهایی که برای بدست آوردن نرخ بازگشت سرمایه استفاده می کنید عدد منفی بدست آید نشانگر این است که باید در تبلیغات و استراتژی های بازاریابی خود تجدید نظر کنید در غیر این صورت با شکست مواجه خواهید شد.

 

منبع: انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

۹ روش موثر تبدیل بازدیدکننده وبسایت به مشتری

وبسایت شما برای فروش به بازدیدکننده نیاز دارد اما این شرطی لازم است اما کافی نیست.برای فروش باید بتوانید بازدیدکننده ای که با هر نیت و قصدی وارد وبسایت شما شده را جذب کرده و در فرآیندی کوتاه مدت یا بلندمدت به مشتری خود تبدیل کنید.لذا در این مقاله 9 روش موثر و تست شده برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری یا لید به شما آموزش داده می شود.

فهمیدن اینکه چگونه بازدیدکنندگان وب‌سایت را به مشتری تبدیل کنیم نه تنها به استراتژی بلکه به تست‌های زیادی احتیاج دارد.

می‌توانید از دیگران یاد بگیرید در این موضوع چه چیز برای آن‌ها مؤثر بوده است اما وب‌سایت شما مخاطبین منحصر بفردی دارد. شاید به همین دلیل باشد که الان دارید این مقاله را می‌خوانید.

ادامه نوشته

تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو Dofollow & Nofollow

تفاوت های لینک‌های فالو و نوفالو Dofollow & Nofollow

dofollow & Nofollow

کسب و کارهای اینترنتی این روز‌ها هرکاری می کنند تا میزان مخاطبین و  مشتریان خود را افزایش دهند، چون یکی از مهم‌ترین و موثر‌ترین عناصر در بهبود رتبه سایت‌ها تعداد بازدیدکنندگانی و مخاطبینی است که از سایت دیدن می‌کنند.
البته هرچه وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد کاربران بیشتری نیز روی آن کلیک می‌کنند پس اینطور می‌توان نتیجه گرفت که سئو سایت و تعداد مخاطب‌ها دارای رابطه‌ای مستقیم با یکدیگر هستند.

در این پست به عوامل مختلف و عواملی خواهیم پرداخت که نشان میدهد چه عواملی در بهبود این عوامل موثر خواهند بود.

 

ادامه نوشته

قانون سه کلیک

 

یکی از چالش های مفید که دارای پیشنیه زیادی است چالشی است به اسم قانون سه کلیک یا قانون سه ضربه (Tap) . قانون سه کلیک یا سه ضربه می گوید که فاصله بین صفحات مختلف وبسایت نباید بیشتر از سه  کلیک باشد، یعنی یک کاربر با سه کلیک بتواند اطلاعات کل صفحات آن وبسایت را مرور بکند.

خلاف این قانون، باور دارند که کاربر حتی اگر به اطلاعات مفیدی در سه کلیک یا ضربه داخل وبسایت دسترسی پیدا نکرد وبسایت یا اپلیکیشن شما را ترک نخواهد کرد. در این نظریه ی مخالف، عقیده بر آنست که تعداد کلیک ها هیچ تاثیری روی بیشتر ماندن کاربر یا حتی پیدا کردن اطلاعات مفید توسط کاربر ندارد. نظریه درست آنست که کاربر با کلیک کردن های کم یا متعدد نمی تواند نشان دهد که از وبسایت راضی است یا خیر.

اما چیزی که در رفتار کاربر با وبسایت  نقش اساسی دارد، سررشته موضوعاتی است که در وبسایت قرار می گیرد، اگر شما یا هر قانونی دیگر کاربر را به قانون سه کلیک متقاعد کند، مطمئنا اطلاعات زیادی نمی تواند از این راه در وبسایت پیدا بکند. تست های سازمان UIE نشان می دهد که کاربران همیشه بعد از سه کلیک از وبسایت خارج نمی شوند و حتی این فکر نیز به ذهنشان خطور نمی کند که بعد از انجام سه کلیک، دیگر این وبسایت بدرد نمی خورد، بلکه خیلی از اوقات کاربر وبسایت را بیشتر نیز دنبال می کند.

در تست های Jakob Nielsen نشان داده شده که توانایی پیدا کردن محصولات در یک سایت فروشگاهی توسط مردم با طراحی جدید و استفاده از تکنولوژی های مدرن، ۶۰۰ برابر از پیش بهبود یافته و کاربر می تواند در سریعترین زمان ممکن کالای مورد نیاز را بیابد، در این طراحی محصولات باید حداکثر از صفحه اصلی سایت ۴ کلیک فاصله داشته باشند.

ادامه نوشته

پیوند یکتا فارسی یا انگلیسی ؟

 

پیوند یکتا

پیوند یکتا فارسی یا انگلیسی یکی از سوالاتی هست که کاربران هنگام شروع راه‌اندازی سایت باهاش مواجه خواهند شد. url فارسی یا انگلیسی در وردپرس استفاده کنیم، یا نه، اصلا از URL فینگلیش استفاده کنیم یکی از بحث‌های داغ پیرامون سئو هست که اگر با افراد سئو کار گپ و گفت کوتاهی داشته باشید حتما این مورد رو جزو سوالات پر تکرار میدونن. اما آیا به نظر شما واقعا داشتن یک URL انگلیسی یا فارسی در وردپرس یا هر سیستم سایت ساز دیگه چیز مهمی هست؟ به نظر شما استفاده از آدرس فارسی یا انگلیسی چه تاثیری روی سئو و UX سایت خواهد داشت؟

 

ادامه نوشته

Alt Text چیست؟ روش های بهینه سازی اسلحه پنهان سئو!

Alt Text چیست؟ روش های بهینه سازی اسلحه پنهان سئو!

 

 

آلت عکس

رویکرد جدید گوگل در جستجو تصاویر، برای سایت هایی که قصد دارند از طریق تصاویر ورودی دریافت کنند، یک موقعیت طلایی به حساب می‌آید. این قضیه وقتی جالب میشود که بدانیم میتوانیم با سئو تصاویر یا alt تصاویر، شانس دیده شدن سایت خود را دوبرابر کنیم.

گوگل در سال 2013 یک تغییر اساسی در سازوکار جستجوی تصویری خود داد. با این تغییر کاربران میتوانستند عکس های با کیفیت را تنها با کلیک در صفحه نتایج، مشاهده کنند و در صورت نیاز آن ها را دانلود کنند.

مشاهد کامل عکس در صفحه نتایج با اینکه از نظر کاربران، خیلی راحت و سرراست بود ولی برای سایت هایی که صاحب این تصاویر بودند، یک فاجعه محسوب میشد! چرا؟ برای اینکه کاربران دیگر برای دیدن آن ها وارد سایت مرجع نمیشدند و این یعنی ورودی ارگانیک آن ها از طرف گوگل کاهش پیدا میکرد.

شرکت Getty Images که یکی از سایت های مطرح در زمینه فروش تصاویر استوک آنلاین بود، به این حرکت گوگل واکنش نشان داد و از گوگل بخاطر نقض قوانین کپی رایت مدیران سایت شکایت کرد. این شکایت در واقع شروع یک تغییر دیگر در سازوکار Google Images بود.

زمزمه به وجود آمدن متن جایگزین تصویر یا alt عکس

بعد از طی کردن مراحل قضایی زیاد، سرانجام گوگل از طریق Twitter اعلام کرد:

«ما امروز در حال تغییر و به‌روزرسانی بخش جستجوی تصاویر خود هستیم تا به کاربران کمک کنیم آسان تر به سایت های مفید دسترسی داشته باشند. این یعنی مجبوریم دکمه View Image را از صفحه نتایج تصاویر خود حذف کنیم و به جای دکمه View را بدون تغییر نگه داریم تا جستجو کنندگان عکس مورد نظر را در محتوای داخل سایت مشاهده کنند.»

نتیجه؟ رویکرد جدید گوگل در تصاویر (یعنی کلیک بر روی سایت برای مشاهده کامل عکس) برای سایت هایی که قصد دارند از طریق تصاویر ورودی دریافت کنند، یک موقعیت طلایی به حساب می‌آید. این قضیه وقتی جالب میشود که بدانیم با رعایت یک سری قوانین در متن جایگزین تصویر یا image alt، میتوانیم شانس دیده شدن سایت خود را از طریق جستجوی عکس گوگل زیاد کنیم.

ادامه نوشته

ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت

ریدایرکت به معنی انتقال به مسیر دلخواه می باشد. به عنوان مثال شما وب سایتی با نام دامنه saba.host  دارید دامنه های دیگری مانند saba.com ، saba.ir نیز خریداری کرده اید منتها می خواهید زمانی که دامنه saba.com در مرورگر زده می شود آدرسی که نمایش داده می شود saba.host باشد. پس در واقع انتقال دادن یک آدرس و url به آدرس دیگر را ریدایرکت می نامیم.

ریدایرکت و کاربردهای آن

ریدایرکت کاربردهای زیادی می تواند داشته باشد اما به دو مورد از موارد مهم آن اشاره می کنیم

۱- در زمانی که دامنه اصلی سرویس شما تغییر می کند نیاز است دامنه قبلی را بر روی دامنه جدید ریدایرکت کنید. به عنوان مثال شما دامنه google.com را خریداری کرده اید و حالا پس از مدتی بنا به دلایلی می خواهید دامنه اصلی وب سایت خود را به google.ir تغییر دهید. پس از تغییر نام دامنه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ زمانی که کاربری دامنه google.com را در مرورگر خود تایپ می کند با Error مواجه می شود! چرا؟ چون دامنه اصلی google.ir می باشد. برای جلوگیری از این اتفاق دامنه قبلی را بر روی دامنه فعلی ( google.ir ) ریدایرکت می کنیم که زمانی که کاربران دامنه قبلی را وارد کردند به آدرس و Url جدید منتقل شوند.

۲- مورد بعدی استفاده ازredirect زمانی کاربرد دارد که شما یک سایت با چندین دامنه دارید که تمامی دامنه ها یک محتوا را به شما نمایش می دهند. برای SEO بهتر از این روش استفاده می شود. موتورهای جستجوگر این موارد را به خوبی بررسی و تشخیص می دهند.

در کنترل پنل های مختلف ممکن است Redirect متفاوت باشد که در ادامه خواهیم گفت. چیزی که برای ریدایرکت کردن دامنه مهم و مشترک بین تمامی سرویس ها و کنترل پنل های می باشد این است که می بایست دامنه ای که نیاز دارید بر روی آن عمل Redirect را انجام دهید را باید به سرویس هاست خود اضافه یا به اصطلاح پارک ( alises ) بفرمایید سپس ریدایرکت را انجام دهید.

ادامه نوشته

نقش شبکه های اجتماعی بر سئو

امروزه شبکه های اجتماعی جز بی بدیلی از زندگی مردم و اینترنت تبدیل شده اند. استفاده از موبایل ها نیز نقش شبکه های اجتماعی را در تعیین راهبرد سایتها پر رنگ تر کرده اند. بنابراین توجه به شبکه های اجتماعی می تواند موجب جذب ترافیک فراوان برای سایت گردد و در نتیجه سئو سایت ارتقا یابد.

شبکه های اجتماعی به عنوان پربازدیدترین سایت ها و اپلیکیشن های موبایل نقش ویژه ای امروزه در بین کاربران بازی می کنند. همین امر موجب شده که شرکت های زیادی نیز دست به تبلیغ در شبکه های اجتماعی پرطرفدار بزنند. با توجه رشد روز افزون کاربران این حیطه و افزایش تبلیغات در این فضا، مفهومی به نامی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM ایجاد شده است که تخمین زده می شود که تقریبا 80% بازار تبلیغات جهان را در زیر مجموعه خود قرار داده است.

 

ادامه نوشته

بک لینک چیست؟ و تاثیر آن در سئو

 

لینک سازی را میتوان پربحث ترین موضوع در سئو دانست و نظرات ضد و نقیض بسیاری در مورد تاثیر بک لینک بر سئو و استراتژی اجرای آن وجود دارد.

بک لینک انوع مختلفی دارد و به لیک لینک فالو و نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم میشود. در این بخش ابتدا درمیابیم بک لینک چیست سپس تاثیر آنها بر سئو را میشناسیم.

بررسی بک لینک های موجود در یک صفحه یکی از مسیرهای اصلی گوگل برای یافتن و ایندکس کردن صفحات جدید در اینترنت است. علاوه بر این تعداد و کیفیت بک لینک ها بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر مستقیم دارد. به عبارت دیگر ربات گوگل صفحه را بررسی کرده و براساس لینک های موجود در آن ارزش و اعتبار صفحات لینک شده را تشخیص میدهد.

ادامه نوشته

معرفی الگوریتم های گوگل

اگر گوگل همان چراغ جادویی‌ست که قرار است کاربرها را به خواسته‌شان برساند، الگوریتم‌هایش به عنوان بچه‌ غول‌های گوگل، حواسشان هست که چه‌ طور کاربرها را به مسیر درست هدایت کنند. حتما اسم الگوریتم‌های گوگل به گوشتان خورده! الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ‌ مگس‌خوار، ‌رنک‌‌برین، کبوتر، الگوریتم گورخر و پیج لایوت. اگر می‌خواهید سایت شما جزء پیشنهادهای اول گوگل به کاربرها باشد خوب است این مطلب را تا انتها بخوانید تا با شناخت ویژگی‌های شخصیتی الگوریتم‌ها به شناخت غول گوگل، نزدیک‌تر شوید. صاحبان وب سایت که دوست دارند وب سایتشان در صف اول موتورهای جستجو قرار بگیرد. همیشه به دنبال راه هایی برای این هستند که عملی را انجام دهند وب سایتشان به لحاظ فنی قابل فهم برای موتورهای جستجو باشد و با منطق های گوگل هم راستا باشد. البته این کار کاملا فنی و تخصصی است. موتورهای جستجوگر برای شناخت و درجه بندی وب سایت ها الگوریتم های متنوعی دارند که همه صاحبان وب سایت که می خواهند در اندازه گیری های این الگوریتم ها سهمی داشته باشند و شناخته شوند. یادآور این می شوم افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند باید با این الگوریتم ها آشنایی کامل داشته باشند.

ادامه نوشته

چگونه محتوای سایت را سئو کنیم؟

چگونه محتوای سایت را سئو کنیم؟ محتوای با کیفیت و سئو شده چه ویژگی هایی دارد؟ پارامتر های سئو محتوا چیست و چگونه محتوای سئو شده در سایت ووردپرسی خود آپلود کنیم؟

چی شد که محتوا انقدر مهم شد؟

قصه از جایی شروع شد که در سال 2011 گوگل الگوریتمی به نام پاندا بر روی موتور جستجوی خود اعمال کرد و طبق این الگوریتم سایت هایی که کپی میکردند به شدت مورد برخورد منفی و جریمه گوگل واقع شدند.

اتفاقی که افتاده بود این بود که وقتی کاربر موردی رو جستجو میکرد، چند نتیجه اول یک محتوای خوب ولی کپی بودند و این موضوع باعث افت محبوبیت گوگل میشد و به اعتبار اون لطمه جدی وارد میکرد و خب این موتور جستجو برای مرتفع کردن این ایراد و اعتبار سنجی صحیح تر میون اسناد موجود در فضای اینترنت، تصمیم بر این گرفت تا با ارائه الگوریتمی به اسم پاندا، سایت هایی که محتوای بدردبخور کاربر را ارائه میکنند تشویق کنه!

از اون پس همه به فکر تولید محتوا افتادند و به دنبال روش هایی آسان تر و البته کاربردی تر برای تولید محتوای مناسب گشتند.

خلاصه که شرکت هایی با عنوان فعالیت تولید کننده محتوا هم وارد بازار اینترنت شدند و راهکار های زیادی برای بدست آوردن محتوا، هرچند معمولی به وجود اومد…

 

 

 

 

ادامه نوشته

چگونه کلمات کلیدی پولساز انتخاب کنیم ؟

سوالی که جواب آن هم برای سئو کاران هم برای مدیران سایت ها و هم برای کسب و کارهای آنلاین بسیار مهم می باشد .

یافتن کلمات کلیدی و انتخاب بهترین کلمات کلیدی در سئو یکی از مهم ترین مراحل سئو و بهینه سازی سایت می باشد و اگر این مرحله را درست انجام ندهیم تقریبا تمام تلاش ما برای جذب کاربران هدفمند و مناسب برای کسب و کار بیهوده خواهد بود .

برای انتخاب کلمات کلیدی سایت و انتخاب کلمات کلیدی مناسب شما باید نکاتی را رعایت کنید که بتواند شما را از دام رقابت با رقیبان سرسخت نجات دهد. برای انتخاب کلمات کلیدی سایت ما باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیریم و بر اساس آنها کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت را جمع آوری کنیم .

اگر می خواهید در تولید محتوا برای سایت بهترین نتیجه را بگیرید قطعا باید بدانید کاربران دنبال چه چیزی می گردند , چون هدف اصلی تولید محتوا برای سایت جذب کاربر , تعامل با محتوا و در نهایت علاقه مند کردن کاربران به محصولات و خدمات سایت است .

پس انتخاب کلمات کلیدی در سئو و نحوه نوشتن کلید واژه در مقاله بسیار ضروری است . برای اینکه بدانیم کاربران دنبال چه چیزی هستند ؟ چگونه جستجوهایشان را انجام می دهند؟ برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت ابتدا ما باید مفهوم دقیق کلمات کلیدی را درک کنیم تا بتوانیم بهترین کلمات کلیدی برای سئو را انتخاب کنیم .

ادامه نوشته

روش های کاهش نرخ پرش سایت

نرخ پرش سایت یا Bounce Rate چیست؟

معمولاً پس از مدت کوتاهی که وارد دنیای وب می‌شوید و بحث‌های ترافیک و سئو و صفحه فرود را میشنوید و می‌آموزید، با اصطلاح Bounce Rate یا نرخ بانس یا نرخ پرش هم مواجه خواهید شد.

نرخ پرش یا Bounce Rate یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو سایت می باشد. نرخ پرش به تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند و بدون اینکه به صفحات دیگر سایت شما بروند، آن را ترک می کنند، گفته می شود. این یعنی سایت شما به اندازه کافی برای کاربر جذاب نبوده تا در سایت شما بماند. هر چقدر نرخ پرش یا Bounce Rate بالاتر رود، تاثیر منفی آن در رتبه سایت بیشتر است.

ادامه نوشته

فایل Robots.txt چیست و چه نقشی در سئو سایت دارد؟

نقش اصلی فایل Robots.txt در محدود کردن دسترسی ربات‌های موتور جستجوی گوگل به محتوای سایت شما است. تمامی این ربات‌ها به‌صورت خودکار عمل می‌کنند به‌طوری‌که قبل از ورود به هر سایت یا صفحه‌ای از وجود فایل Robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتویات اطمینان حاصل می‌کنند. تمام ربات‌های استاندارد در وب به قوانین و محدودیت‌ها پایبند بوده و صفحات شمارا بازدید و ایندکس نخواهند کرد ولی ناگفته نماند که بعضی از ربات‌ها توجهی به این فایل ندارند. برای مثال ربات‌های Email Harvesters و Spambots Malware یا بات‌هایی که امنیت سایت شمارا ارزیابی می‌کنند، امکان دارد هرگز این دستورات را دنبال نکنند و حتی کار خود را از بخش‌هایی از سایت آغاز کنند که اجازهٔ دسترسی به آن صفحات را ندارند.

 

 

 

 

 

 

ادامه نوشته

تفاوت سئو on-page و سئو off-page

آیا می دانید مشاغل کوچک باید حدود ۸٪ از درآمد خود را به بازاریابی اختصاص دهند؟

اما صبر کنید ، تحقیقات نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷ ، به طور متوسط ۵۱٪ از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک حاصل شده است.در ادامه مقاله به تفاوت سئو on-page و سئو off-page نیز می پردازیم:
اگر استراتژی بازاریابی مشاغل کوچک شما عمدتاً دیجیتالی است ، باید حداقل ۳ تا ۴٪ برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هزینه کنید. چالش این است که بیشتر صاحبان مشاغل کوچک درباره بهینه سازی موتور جستجو چیز زیادی نمی دانند.
اگرچه احتمالاً این فایده ایی برای شما نخواهد داشت که چگونه سایت خود را از بالا به پایین جستجو کنید ، اما باید به اندازه کافی بدانید که هنگام خرید برای خدمات مناسب بازاریابی صحبت کنید.
در ابتدایی ترین سطح ، شما باید اصول اولیه در سئو on-page در مقابل سئو off-page و آنچه که هر یک از این بخش های سئو را شامل می شود را درک کنید.

ادامه نوشته

درباره خزنده موتور های جستجو

خزنده های جستجو

خزنده ها درواقع به برنامه هایی اشاره دارند که موتورهای جستجو از آنها برای اسکن و تحلیل وب سایت شما استفاده می کنند تا درجه ی اهمیت وب سایت شما و درنتیجه نتایج جستجوهای اینترنتی برای کلمات کلیدی را مشخص کنند. 

خزنده های موتورهای جستجو فوق العاده فعال هستند مخصوصا خزنده ی گوگل به نام Googlebot، که در طول روز یک وب سایت را چندین بار برای آپدیتها و اطلاعات جدید چک می کند. بنابراین با این بررسی های مداومی که Googlebot انجام می دهد میتوان گفت که فعال ترین خزنده ی موتور جستجو نسبت به سایر خزنده های موتورهای جستجوی دیگر است و بعد از Googlebot ، یکی دیگر از فعال ترین خزنده ها، خزنده ی Yahoo می باشد که درواقع نیمی از فعالیتهای Googlebot را انجام می دهد.

برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) چگونگی عملکرد خزنده ها، اهمیت و رتبه بندی سایتها توسط آنها بسیار مهم است که باعث پیاده سازی بازاریابی سئو در سایت می شود.

 

 

ادامه نوشته

پیوند یکتا یا permalink چیست ؟

 

به آدرس منحصربفرد(URL) یک صفحه وب پیوند یکتا(Permalink) یا پیوند دائمی(Permanent Link) گفته می شود، permalink که با نام پیوند یکتا نیز شناخته شده است از ترکیب دو کلمه  که permanent  و link میباشد و معنی آنها پیوند یا ارتباط ثابت و دائمی می باشد استفاده شده است. نحوه آدرس دهی پیوند یکتا یا permalink این است که به یک آدرس صفحه یا مطلب اشاره دارد .انتظار می رود این آدرس در طول عمر صفحه وب تغییر نکند. باید توجه داشته باشید که پیوندهای یکتا بخش مهمی از ساختار یک وب سایت هستند، چرا که موتورهای جستجو و کاربران از این آدرس ها برای ایندکس و بازدید صفحات استفاده می کنند.

ساختار پیوند یکتا(Permalink Structure) اصطلاحی است که برای توصیف چگونگی پیاده سازی پیوندهای یکتا در یک وب سایت استفاده می شود.

پیوند یکتا وردپرس یکی از مهم‌ترین مباحث وردپرس است که در ابتدای ساخت سایت با وردپرس با آن مواجه خواهید شد و اگر دقت کافی برای انتخاب بهترین پیوند یکتا برای وردپرس نداشته باشید جای پیشرفت در سایت با منحنی ضعیفی افزایش خواهد یافت. موتورهای جستجو برای درک بهتر صفحات سایت نیاز به مسیر راهی دارند که درک آن را برایشان بهتر کنید و هیچ چیزی این مسئله را بهتر از انتخاب پیوند یکتا مناسب پوشش نخواهد داد.

ادامه نوشته

انواع موتورهای جستجو

موتور جستجو

 

به‌طور کلی، موتورهای‌جستجو در دو دسته قرار می‌گیرند:

موتورهای جستجوی پیمایشی(خودکار) و فهرست‌های تکمیل دستی.

۱- موتورهای جستجوی پیمایشی( Crawler-Based Search Engines)

این نوع از موتورهای جستجو از روش Web Crawling یا خزش استفاده می‌کنند که از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده‌اند:

Crawler (کرالر یا خزنده)

قبل از آنکه کرالر را توضیح دهیم بهتر است با مفهوم اسپایدر آشنا شویم. ربات Spider (اسپایدر) یا عنکبوت وظیفه‌ی مراجعه و بازدید از تمامی صفحات وب، خواندن محتوای صفحات و دنبال کردن لینک‌ها و درنهایت جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز را بر عهده دارد.
اما کرالر، خزنده یا پیمایشگر در حکم یک فرمانده برای اسپایدر است و در واقع به اسپایدر دستور می‌دهد تا از کدام منابع و صفحات بازدید کرده و چه اطلاعاتی را جمع‌آوری کند. شما به عنوان دارنده‌ی یک سایت می‌توانید با استفاده از یک سری پروتکل‌ها، میزان دسترسی موتور جستجو به وبسایت خود را تنظیم و کنترل کنید. به فرایند خزش در صفحات وب Crawling گفته می‌شود.

ادامه نوشته